Viva Magenta: Color de l'Any 2023

Com ja t'hem explicat en diferents anàlisis de tendències, com ara la de la 080 Barcelona Fashion o la de la temporada actual , des de principis de dècada, les tendències cromàtiques mostren que els humans busquem un equilibri entre el món digital i el real, i entre la necessitat de calma i l'explosió creativa, alhora que estem incrementant la nostra apreciació pel món natural.  El Pantone Color Institute ha nomenat com a Color de l'Any 2023 una tonalitat que acompleix aquest esperit del temps rigorosament: El Viva Magenta 18-1750 . Una tonalitat poc convencional per a una època poc convencional. Un color poderós i empoderador. El Viva Magenta és una tonalitat de vermell, carmesina i brillant que equilibra gosadia i diversió. Aquesta barreja evoca un dinamisme que traspua rebel·lió, alhora que destil·la suavitat.  És un color assertiu que no domina, sinó que adopta un actitud de "mà de ferro en un guant de vellut". Com tots els vermells, el Viva Mag

Paula Kent: La formadora de perruquers.

Volem retre homenatge a Paula Kent, co-fundadora de Redken.
A començaments de la setmana passada, el dilluns 23 de juny, ens vam assabentar de la mort de Paula Kent, la co-fundadora de la marca Redken. El seu traspàs ens ha fet pensar en les històries personals que hi ha darrera les grans marques comercials i hem cregut convenient explicar la seva a tall de petit homenatge.

Paula Kent era una jove actriu durant la dècada de 1950 que patia pel fet de tenir una pell extremadament sensible i delicada. Durant les seves estades als platós de Hollywood, constantment experimentava reaccions al·lèrgiques als diferents productes de utilitzaven tant els perruquers com els maquilladors.
Com que això li representava un gran impediment per al seu desenvolupament professional, Paula Kent va visitar nombrosos dermatòlegs i perruquers per tal de trobar una solució al seu problema. Durant aquest periple, Paula Kent va comprovar que no trobava professionals que tinguessin coneixements científics en relació als productes que utilitzaven, la qual cosa la va esperonar a prendre ella mateixa la iniciativa.


Paula Kent va decidir que no només era necessari trobar productes de perruqueria d'alt rendiment que fossin respectuosos amb el cabell i el cuir cabellut, sinó que calia formar els perruquers professionals per tal que coneguessin l'estructura química del cabell i de la pell, la formulació dels productes, i la relació d'aquests amb la consecució d'uns cabells bonics i alhora saludables.
Amb aquesta idea entre cella i cella, Paula Kent va aprofitar els 3.000 dòlars que li havien pagat per realitzar un anunci de cervesa per fundar, juntament amb el seu perruquer Jheri Redding, l'empresa de productes de tractament i cura del cabell, Redken. L'empresa va començar amb tres productes i un programa intensiu de formació per a perruquers. Les fórmules que van desenvolupar aleshores per als seus productes ja es basaven en tres principis:

  • La tecnologia de proteïnes, justificada pel fet que aquestes són el component principal dels cabells
  • Els productes amb un pH àcid de 4.5-5.5, que complementa el pH natural del cabell i de la pell
  • La distribució dels productes a través de salons professionals amb formació exclusiva.
Aquest tipus de productes i aquesta forma de treballar amb salons professionals exclusiu formats a través del programa intensiu de Redken, avui en dia ens poden semblar més habituals (o ens ho hauria de semblar), però en el seu moment van representar una absoluta revolució per al món de la perruqueria, tant des del punt de vista dels clients com del professionals. 


Fonts: Wikipedia i Redken