Colors de Tendència Primavera Estiu 2022

Si ens vas seguint habitualment ja sabràs que cada temporada fem una selecció pròpia de les tendències cromàtiques per a la temporada actual. Aquesta selecció, l'elaborem a partir de la proposta que presenta l'equip del Pantone Color Institute. Pantone és una empresa nord-americana que va crear, als anys 60 del segle passat, el primer sistema d'identificació cromàtica, el qual s'ha acabat convertint en un estàndard de referència tant en el món de la Moda, com entre molts d'altres sectors.  El Pantone Color Institute emet dos informes cada temporada on s'hi destaquen les principals tendències cromàtiques corresponents a la New York Fashion Week i a la London Fashion Week. Aquests informes presenten 24 colors de tendència i 10 més de neutres que es poden utilitzar com a "passepartout", i com a combinació amb els altres.     Imatge cortesia de   MIQUEL VEIT PHOTOGRAPHY  |  IG - @miquelveit_photo  |  FBK - @MiquelVeit Com ja t'hem explicat en an

Paula Kent: La formadora de perruquers.

Volem retre homenatge a Paula Kent, co-fundadora de Redken.
A començaments de la setmana passada, el dilluns 23 de juny, ens vam assabentar de la mort de Paula Kent, la co-fundadora de la marca Redken. El seu traspàs ens ha fet pensar en les històries personals que hi ha darrera les grans marques comercials i hem cregut convenient explicar la seva a tall de petit homenatge.

Paula Kent era una jove actriu durant la dècada de 1950 que patia pel fet de tenir una pell extremadament sensible i delicada. Durant les seves estades als platós de Hollywood, constantment experimentava reaccions al·lèrgiques als diferents productes de utilitzaven tant els perruquers com els maquilladors.
Com que això li representava un gran impediment per al seu desenvolupament professional, Paula Kent va visitar nombrosos dermatòlegs i perruquers per tal de trobar una solució al seu problema. Durant aquest periple, Paula Kent va comprovar que no trobava professionals que tinguessin coneixements científics en relació als productes que utilitzaven, la qual cosa la va esperonar a prendre ella mateixa la iniciativa.


Paula Kent va decidir que no només era necessari trobar productes de perruqueria d'alt rendiment que fossin respectuosos amb el cabell i el cuir cabellut, sinó que calia formar els perruquers professionals per tal que coneguessin l'estructura química del cabell i de la pell, la formulació dels productes, i la relació d'aquests amb la consecució d'uns cabells bonics i alhora saludables.
Amb aquesta idea entre cella i cella, Paula Kent va aprofitar els 3.000 dòlars que li havien pagat per realitzar un anunci de cervesa per fundar, juntament amb el seu perruquer Jheri Redding, l'empresa de productes de tractament i cura del cabell, Redken. L'empresa va començar amb tres productes i un programa intensiu de formació per a perruquers. Les fórmules que van desenvolupar aleshores per als seus productes ja es basaven en tres principis:

  • La tecnologia de proteïnes, justificada pel fet que aquestes són el component principal dels cabells
  • Els productes amb un pH àcid de 4.5-5.5, que complementa el pH natural del cabell i de la pell
  • La distribució dels productes a través de salons professionals amb formació exclusiva.
Aquest tipus de productes i aquesta forma de treballar amb salons professionals exclusiu formats a través del programa intensiu de Redken, avui en dia ens poden semblar més habituals (o ens ho hauria de semblar), però en el seu moment van representar una absoluta revolució per al món de la perruqueria, tant des del punt de vista dels clients com del professionals. 


Fonts: Wikipedia i Redken