LeLook Trends: 080 Barcelona Fashion Week Oct 2022

Una de les coses que més ens agrada de la passarela 080 Barcelona Fashion Week és que no es limiti a la presentació de col·leccions per temporada. A més, el fet de ser una passarela eclèctica que integra a grans multinacionals, firmes del sector, dissenyadors independents i creadors novells del nostre país, ens la fa sentir més propera culturalment, i ens permet fer-nos una idea més global de les tendències cromàtiques locals.  Col·leccions que recullen el Zeitgeist A les diferents col·leccions presentades a la 080 Barcelona Fashion Week s'hi reflecteix clarament el zeigeist actual, l'estat d'ànim cultural del què portem de dècada. És un fenomen que ja t'hem anat explicant en els diferents articles que hem fet respecte les col·leccions de diverses edicions de la London Fashion Week i la New York Fashion Week des de l'any 2020. A moltes de les col·leccions, i combinant-ne les propostes, hi trobem un doble vessant expressiu que reflecteixen les dicotomies de la soci

Així entenem la Perruqueria: Tu sí que ets la nostra Influencer

A LeLook, des dels nostres inicis, lluitem per tal que el món de la perruqueria tingui el prestigi que creiem es mereix. 

En un sector que coixeja a causa de l'intrusisme professional, i de l'oferta de serveis de baixa qualificació tècnica, representa un esforç constant d'autoexigència i millora contínua.

A mitjans d'aquest any, un article(1) de la publicació digital Consumidor Global, que al nostre parer va passar injustament desapercebut, va fer plantejar-nos com estava afectant l'aparició de les anomenades "Perruqueries d'Influencers" al nostre sector ja que en ell s'hi toquen temes que ens resulten molt interessants.


El món de la perruqueria, en tractar-se d'un ofici amb un vessant creatiu molt marcat, sempre ha tingut tendència a caure en el parany de cercar models de "professionals estrella". 

Als segles XVIII i XIX, aquestes estrelles eren els experts perruquers que arreglaven els cabells de l'ostentosa classe aristocràtica i de l'emergent alta burgesia (2).

A principis del segle XX, amb l'aparició del cinema, la perruqueria estrella va passar a estar a les mans dels professionals que tractaven la imatge de les estrelles del setè art.

A partir de la II GM, i amb l'eclosió del món audiovisual el relleu va passar als professionals que tractaven la imatge de tot el nou Star System que havia sorgit:  Més enllà del cinema, s'hi van afegir models de moda, cantants, i els personatges sorgits de la nova "premsa del cor" (3).

Al segle XXI, amb l'aparició de les xarxes socials, el testimoni d'aquesta cursa ha passat a estar en mans dels professionals de les anomenades perruqueries d'Influencers.

Com en molts d'altres sectors, la perruqueria ha aprofitat l'aparició de tot un mercat d'agències d'influencers (veure imatge) dedicades a la "compra/venda" de recomanacions i de l'ús de la imatge d'aquests per tal de potenciar els seus negocis.

LeLook Peluqueria Sabadell: Les Agències d'Influencers
A LeLook tenim
clar 
que totes
les persones
són les millors
Influencers

No és la nostra tasca fer un al·legat en contra dels influencers digitals, encara que han deixat nombrosos i coneguts exemples d'abús i mal exemple social; per exemple, el recent cas del noi que pretenia menjar sempre gratis(4).

Tanmateix, ens resulta evident que la "compra de recomanacions" i l'enfocament al "like" no ajuda a la millora del nostre sector

En qualsevol cas, sembla que només ajuda a perdre el focus del què ha de ser la perruqueria professional de qualitat, i a fer-la injustificadament cara.

UN BON SERVEI COMENÇA
PEL RESPECTE DEL TEMPS

A l'article esmentat, Teo Camino ens explica l'experiència de M.F. a una perruqueria barcelonina de moda, Anara by Ana Lérida:

-Entras y tienen un sofá inmenso en el que puedes esperar tres horas si tienes la mala suerte de que llega alguna influencer o las clientas pijas de la casa
-.

A LeLook creiem que el temps és allò més valuós que tenim les persones i, per això, som estrictes en la gestió de les cites

Hem dedicat molts esforços a analitzar, controlar i definir l'execució dels nostres serveis per tal d'evitar temps d'espera innecessaris.

És una mostra de respecte cap a tu, cap al professional, i cap a les persones que atendrem darrera teu.

UN BON SERVEI PASSA PER UNA
NEGOCIACIÓ I UN DIAGNÒSTIC PREVI

Teo Camino també aporta el testimoni de l'Alícia a la perruqueria barcelonina Hair By Sergio:

- Quería hacerme unos reflejos. Al final, me tiñeron y me cobraron unos 110 euros. Pero luego, Sergio le comentó algo al oído al que te cobra, que me dijo que me iría bien un champú hidratante y una mascarilla.
- Antes de salir, les dije: pero, ¿qué me habéis hecho? Si yo sólo quería unas mechas…

El tiquet li havia pujat gairebé a 300€, com explica el periodista.

Més endavant comentarem el tema dels productes, ja que en aquest cas es veu clarament que el problema ha estat el diagnòstic i la negociació, i en això ens centrarem ara.

Per a nosaltres, especialment en el cas de primeres visites o de canvis de coloració, és imprescindible la realització d'un diagnòstic previ i la negociació del servei, fins i tot abans de reservar una hora.

A LeLook, en el cas de serveis de coloració i de serveis tècnics, sempre fem passar la persona pel saló abans d'agafar l'hora.

Realitzant un diagnòstic presencial podem saber què ens permeten fer les condicions físiques del cabell, què podem aconsellar en funció d'aquestes, i com ho podem casar amb la satisfacció dels desitjos de la persona que atenem.

Això ens permet, alhora, elaborar un pressupost previ i acordar una cita que contempli el temps exacte del servei previst. D'aquesta manera, ni nosaltres ni la clienta ens enduem cap "sorpresa".

UN BON SERVEI HA DE
TENIR UN BON PREU

A l'article, Teo Camino, hi explica també dos casos que descriuen la gestió dels preus que fan a dos perruqueries "de moda". 

El primer, l'experiència d'E.R. a la barcelonina a Anara by Ana Lérida:

- El listado de precios es una sorpresa y no te dicen nada. Te ponen suavizante y luego tienes que pagar la cuenta que te llegue, pero nunca sabes cuánto vas a pagar.

El segon cas, fa referència a l'experiència d'Alba C. a Blondie Madrid, la perruqueria de la "comunicadora" Laura Escanes.

- No sé qué conceptos he pagado porque no me lo han enseñado por escrito ni me lo han explicado.

La valoració del preu per part de la persona que atenem en una perruqueria és, per definició, subjectiva.

Des del nostre punt de vista, els professionals ens hem d'esforçar per oferir uns serveis, uns productes, un espai, i una atenció que proporcionin la major relació qualitat/preu possible per a les persones que passen per les nostres mans.

Quan oferim a la persona que atenem un tracte personal acurat, un servei executat professionalment, i un espai cuidat on es pot relaxar, el seu pas per la perruqueria es converteix en una experiència amb valor afegit

Per la pròpia naturalesa del servei, és complicat tenir un llistat complert de preus a la vista i que, alhora, sigui entenedor. 

Tal com hem explicat en el punt anterior, la realització del diagnòstic i l'elaboració d'un pressupost també serveix per evitar "sorpreses" a l'hora de pagar el servei.

A LeLook, amb gairebé 90 referències diferents de serveis, el llistat de preus es convertiria en una "carta de serveis" i, per això, els publiquem a la web en format d'escalats. I, evidentment, el tiquet de venda té ben detallats els conceptes que cobrem.

UN BON SERVEI SEMPRE
VA LLIGAT A BONS PRODUCTES

Com t'hem dit abans, ha arribat el moment de parlar dels productes. El periodista Teo Camino ens explica a l'article dos experiències més: 

La primera fa referència a una clienta de Hair by Sergio:
- Te insisten en que te lleves productos de su tienda, y, por mucho que digas que no, te los acaban encasquetando

La segona és l'experiència de Saray, que descriu en una ressenya a Google, sobre Blondie Madrid, la perruqueria de Laura Escanes:
No me gusta que te intenten meter por los ojos sus productos.

Els productes de perruqueria no són un element que s'hagi d'entaforar a la persona que atenem per augmentar el tiquet final del servei.

A LeLook, entenem els productes que oferim a les persones que atenem com una part del propi servei que realitzem. Són l'extensió a casa del nostre servei.

La venda de productes no és, ni ha de ser considerada, un objectiu en un servei de perruqueria professional.

És per això que dediquem molt de temps i esforços en buscar, i provar productes que ofereixin els millors resultats. I per això són exactament els mateixos que utilitzem per treballar al saló.

Un bon professional ha d'utilitzar i recomanar els productes més adequats a les condicions de la persona que ha atès per tal que millori l'estat del seu cabell i, alhora, es mantinguin els efectes del servei realitzat el major temps possible.

També ha d'ensenyar com cal utilitzar-los per tal d'evitar-ne el malbaratament. La nostra feina no és vendre productes per vendre.

LA NOSTRA MILLOR
INFLUENCER ETS TU

És innegable que les xarxes socials s'han convertit en un nou aparador per a tota mena de negocis, i les perruqueries hem fet un esforç per a ser-hi.

Tanmateix, col·leccionar likes, engadgement i followers no ha de ser el nostre objectiu, sinó que ha de ser la conseqüència d'una feina ben feta.

Com a professionals, ens dol trobar a l'article de Teo Camino experiències com la de la Diana a Blondie Madrid
Los precios son excesivos y te ofrecen una botella de agua cuando a las influencers les dan café.

O com les que expliquen la Gloria i l'Alexandra a Anara by Ana Lérida:

El servicio es pésimo, si no eres influencer. No cuidan la técnica, si no eres influencer. No les importa el color, si no eres influencer.

- Hay que destacar la impuntualidad que tiene el servicio, excepto si eres influencer o tienes un bolso Louis Vuitton.

A LeLook coneixem bé la importància de la identitat digital. Tenim pàgina web des del 2008, vam crear aquest blog i els perfils de Facebook i Twitter el 2010, i el primer d'Instagram el 2012, entre molts d'altres perfils a moltes altres XXSS.

Tanmateix, som conscients que, d'entre les persones que han passat pel saló i ens han dit com ens han conegut, només un 26% ho han fet a través de la xarxa, davant del 53% que hem atès gràcies a una recomanació personal.

Sabem perfectament que ets tu la nostra millor influencer i per això ens esforcem a que la teva experiència al nostre saló sigui el màxim de satisfactòria possible, tinguis els seguidors que tinguis a les xarxes i portis la marca que portis a la bossa. 

I no podem acabar aquestes reflexions sense donar-te les gràcies. Perquè som conscients que sense les persones com tu, les que formeu part de la comunitat LeLook, no seria possible el nostre projecte.


MOLTÍSSIMES
GRÀCIES!!!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------

1- Hablan las 'víctimas' de las peluquerías de influencers. 30.05.2022, de Teo Camino per a Consumidor Global.

2- La historia del peinado del XIX en el Museo del Romanticismo. 21.11.2019, Revista de Arte.

3- La Historia del Cabello en el s.XX. The History of the Hair's World, de Gustavo Briand i Pablo Briand.

4- Escalona y los 'influencers' que quieren comer gratis. 19.08.2022, Iker Morán per a 20 Minutos,