Viva Magenta: Color de l'Any 2023

Com ja t'hem explicat en diferents anàlisis de tendències, com ara la de la 080 Barcelona Fashion o la de la temporada actual , des de principis de dècada, les tendències cromàtiques mostren que els humans busquem un equilibri entre el món digital i el real, i entre la necessitat de calma i l'explosió creativa, alhora que estem incrementant la nostra apreciació pel món natural.  El Pantone Color Institute ha nomenat com a Color de l'Any 2023 una tonalitat que acompleix aquest esperit del temps rigorosament: El Viva Magenta 18-1750 . Una tonalitat poc convencional per a una època poc convencional. Un color poderós i empoderador. El Viva Magenta és una tonalitat de vermell, carmesina i brillant que equilibra gosadia i diversió. Aquesta barreja evoca un dinamisme que traspua rebel·lió, alhora que destil·la suavitat.  És un color assertiu que no domina, sinó que adopta un actitud de "mà de ferro en un guant de vellut". Com tots els vermells, el Viva Mag

La nova era del Maquillatge Digital

En els estudis d'Investigació de Mercats és força habitual realitzar un rastreig dels moviments facials i oculars, és el què es coneix com a "Facial Tracking". Aquesta tècnica s'utilitza tant en entrevistes durant els test de producte, com en els anàlisis de la usabilitat de pàgines web. Generalment, el facial tracking té com a l'objectiu de captar i quantificar les emocions que genera un producte o analitzar els punts en els quals les persones centren la seva atenció al fixar-se en un producte o en navegar a través d'una pàgina.
El creador digital japonès Nobumichi Asai, juntament amb el seu equip, han desenvolupat un projecte que duu aquesta tècnica al món de l'art digital. El projecte Omote, que significa cara o màscara en japonès, utilitza el "video mapping" que s'utilitza per a fer projeccions animades sobre edificis i el combina amb les tècniques de facial tracking. D'aquesta manera s'elaboren projeccions animades sobre la cara en moviment i a temps real.
A banda de la dificultat tècnica que hi darrera la realització d'aquestes projeccions, a LeLook ens han entusiasmat perquè mostren un gran ventall de possibilitats en el món del tractament de la imatge personal. Qui sap si d'aquí a pocs anys et podrem oferir un servei de maquillatge digital per tal que puguis triar aquell que vulguis que et fem per a una ocasió especial; o bé si ens permetrà crear una aplicació que ens ajudi a formar els nostres equips fent pas a pas un maquillatge.
En tot cas, ens alegrem que l'ús de la tecnologia per a una finalitat tan poc elegant com la investigació comercial, hagi acabat derivant en una creació artística tan espectacular.

OMOTE / REAL-TIME FACE TRACKING & PROJECTION MAPPING from something wonderful on Vimeo.
PROJECT OMOTE IS A COLLABORATION BETWEEN JAPANESE MEDIA ARTIST NOBUMICHI ASAI, MAKEUP ARTIST HIROTO KUWAHARA AND FRENCH DIGITAL IMAGE ENGINEER PAUL LACROIX.

PROJECT MEMBERS

NOBUMICHI ASAI (PRODUCER / DIRECTOR / TECHNICAL PRODUCER)
HIROTO KUWAHARA (ART DIRECTOR & MAKEUP)
PAUL LACROIX (TECHNICAL DIRECTOR / PROGRAMMER - TRANSIT DIGITAL WORKS)
JIN HASEGAWA (CG DESIGNER - SPADE)
TAKASHI ISHIBASHI (CG DESIGNER - SPADE)

SPECIAL THANKS

AYAKA MOTOYOSHI (PRODUCTION MANAGER -P.I.C.S.)
KOJI KOJIMA(PRODUCER)
AYA KUMAKURA (PRODUCTION MANAGER)
KAZUHIRO NAKAMURA (COLORIST - McRAY)
KENJI NAKAZONO (PHOTOGRAPHER - CREATIVE STUDIO WORKS)
KIMIHIRO MORIKAWA (PHOTOGRAPHER - SHOOTING & LIGHTING)
RHEA TOR’S INC.
DAN (STYLIST)
K.FURUMOTO (HAIR - &´S MANAGEMENT)
YUKA SEKIMIZU (MODEL - SATORU JAPAN)
SPICE (OPTITRACK MOTION CAPTURE SENSOR)
HIDEAKI TAKAHASHI (MUSIC - mjuc)
HIROSHI SATO (PROJECTOR INSTRUMENTS - AMSA)

CONTACT
www.nobumichiasai.com